A new SunnO))) is rising

SunnO))) – It took the night to belive

De ce există black metal? De ce există în general aceste expresii artistice într-atât de sinistre şi morbide? Într-un context firesc, nimic nu ne-ar determina să reprezentăm obsesiv Moartea şi Antizeii unei societăţi ca şi când acestea ar fi ultimele idei necunosumate ale lumii. Însă firescul a fost implodat cu multă graţie şi culoare acum patru decenii, sub cerul parizian, berlinez, washingtonian. Lumii vestice i s-a spus atunci din chiar cele mai alese cercuri ale ei că just şi drept ar fi să iasă din Istorie pentru a lăsa umanitatea să se vindece de răutăţile comise de omul alb, criminal. A început de atunci să se practice obiceiul crestăturilor în carne, prin care să se scurgă viaţa din noi într-atât de mult încât să nu mai putem face nimic altceva decât să dăm din cap aparent indiferenţi la nedreptăţile deja cu mult mai mari comise de alţii.

Marduk – Imago Mortis

Am aruncat coroana şi sceptrul în lături şi ne-am aşezat asemenea lui Lazăr la poarta bogatului nemilostiv, aşteptând să vină câinii şi să ne lingă rănile. Acest martiriu în care însă nu există nici un alt judecător şi călău [ pentru că există şi dinaceia care speculează momentul şi se pretează aceluiaşi rol de călău doar pentru a profita de pe urma dispraţiei acestui Lazăr postmodern] decât martirul însuşi denotă o mare problemă spirituală care rezultă din faptul că „Dumnezeu a murit”. Privat de divinitate, acest gest al martiriului trece din sublim în grotesc şi devine o simplă afişare a unui orgoliu sufocant. Vrem să devorăm Istoria!

Interpretul de la SunnO))) a înregistrat un întreg album stând întins într-un sicriu închis aşezat într-un dric. Mesaj din lumea celor care nu cuvântă, ci zbiară agonizant. Puterea profetică a acestei arte ar trebui să ne zguduie din toate măruntaiele. Pentru orice Lume există un moment al artei sinistre, al unei aşa-zise ere black-metal, oricât de stupid ar putea suna în primă instanţă această frază. E un moment al conştientizării propriei decadenţe, născută din frivolitate şi dezinteres. Important acum este să reîncepem căutarea lui Dumnezeu. Să revenim la esenţă şi să nu ne mai concentrăm asupra unor forme fade. Altfel, ne vom trezi aruncaţi în afara cetăţii de celelalte fiinţe actualmente pline de viaţă şi putere şi vom fi lăsaţi să murim – pe bună dreptate.

Agalloch – Our Fortress is Burning

23 comentarii

Din categoria Schwarzmann Skinski

23 de răspunsuri la „A new SunnO))) is rising

  1. Asa e. De asta am zis totdeauna ca, in ciuda aparentelor exagerari si teribilisme, miza black metalului e una mult mai mare decat s-ar putea crede. Avand in vedere ca este un gen cvasi-exclusiv european (in afara de Agalloch si alte cateva exceptii onorabile, continentul american nu intelege nimic din aceasta muzica), black-ul e o (anti)estetica a Apocalipsei. Poate chiar ultima zbatere, o clipa de mandrie inaintea Mortii …

  2. P.S.: absolut geniala partea a II-a a melodiei Our Fortress is Burning (Bloodbirds) 😀

  3. lanternativa

    @ Schwarzmann Skinski:

    Pentru mine BM este o incarnare a Ps. 129:1 intr-o traducere literar-decadent-groteasca (sigura posibila):

    „Dintru adancuri am zbierat / urlat catre tine Doamne”. Esti obligat nu sa ma auzi, ci sa zbieri impreuna cu mine. Unul la altul, pana ne regasim, ne intalnim, ne recunoastem…

    O „muzica” care nu permite, paradoxal, mediocritatea, caldicelul. Tertium non datur!

    @ Phosphoros:

    „un gen cvasi-exclusiv european” – ai dreptate. Si aici i se alatura, cu mandrie, si extrem industrialul.

  4. Phosphoros, sunt de acord cu ceea ce ai spus despre partea a doua a melodiei. Însă când am timp şi le ascult pe toate împreună, a treia îmi oferă nişte sentimente aproape mistice. E ca şi când ai asculta lumea descompunându-se şi dezbrăcându-se de toate detaliile neesenţiale, rămânând în cele din urmă doar riff-ul acela ascendent care pare o personalizare a singurului Adevăr, a divinului, a lui Dumnezeu.

  5. Lanternativa, mereu am avut ca reper în critica pe care o ofeream în capul meu bm-ului acea referinţă din Apocalipsa lui Ioan, în legătură cu căldicelul, recele şi caldul. Mi se pare că în marea ei parte muzica seculară e călduţă, călâie, lucru cu mult mai dezgustător decât starea de rece, care nu este una de compromis.

  6. Phosphoros

    Si extrem industrialul mi se pare o estetica cu o miza la fel de mare, dar mult mai rafinata decat BM. Dar, ce naiba, BM-ul nu il ascultam pentru rafinament. Desi, exista trupe extrem de bine puse la punct si pe scena intunecata …

    De pe scena de martial industrial/neofolk sunt atatia artisti fenomenali, incat mi-ar trebui ani sa ii prezint pe toti. As mai mentiona si neoclassical-ul, laolalta cu unele trupe excelente de dark ambient si apocalyptic folk ce sunt extrem de sugestive.

  7. lanternativa

    Totusi nu as fi contrar folosirii termenului „rafinament”. Chiar daca este vorba despre o contra-estetica, ea are greutatea ei, de multe ori mai mare decat cea a esteticii oficial-recunoscute sau, cum spunea Schwarzmann, seculare. Evident, nu este vorba despre folosirea termenilor „estetica” / „rafinament” in sensul de curent artistic / programa academica, ci intr-unul mult mai adanc, instinctual chiar.

  8. Solstitium Fulminate, al doilea disc din dublul album Black One contine piesa „Vlad Tepes”, la care sigur a contribuit Attila Csihar, fost membru al Tormentor etc.

    The weird fiction of HP Lovecraft…

  9. Pingback: Lanternativa » Lautarii industriali (XXX) - Transmisia pacatului

  10. Francesco, eşti familiarizat cu mediul ăsta a la Tormentor, Mayhem şi aşa mai departe?

  11. Phophoros

    HP Lovecraft a fost un scriitor tare interesant 😀

  12. Imi place Arch Enemy maestre, dar îi acord destul de puţin timp. Vor fi la un concert – Frostbite – în Finlanda, pe 6 februarie.

  13. Nu am auzit de festivalul ăsta. De altfel, e şi foarte departe aşa că nici nu m-am prea interesat. Sunt altele prin apropiere, cum ar fi Ungaria, care au deseori nişte invitaţi de senzaţie. Încă regret că am avut doar 15 sau 14 ani când a fost Opeth la Budapesta! Ce ştiam eu pe atunci? Vai şi amar! 😀

  14. excelent articol! majoritatea „cuviosilor” au ochelari de cal si tuna si fulgera impotriva black metalului (de fapt a rockului in general), nevazand faptul ca acesta in esenta este un strigat (distorsionat, stangaci, insa extrem de intens) catre Dumnezeu. De asemenea, dupa cum a remarcat si lanternativa, ce este foarte atragator la black metal, inclusiv DSBM, NSBM si unblack, este ca nu accepta niciun fel de „middle ground.” Ori esti inghetat ori clocotesti.

  15. lanternativa

    Mi-a venit o idee, destul de fortata la nivel academic, destul de plauzibila la nivel metaforic. In muzica bizantina de prin sec. XII s-au introdus asa numitele tereremuri, cuvintele devenind de neinteles pentru audienta. Caci erau adresate unei audiente mai inalte, nepamantene, divine… Majoritatea cuvintelor din BM traditional – sa-i zic asa – nu se inteleg deoarece nu este vorba de un dialog intre fani – muzicieni (cel putin la nivel ideal) ci intre cantaret – Divinitate. Intre cei doi! Fara intermediari!

  16. Mă duce cu gândul la Iov ideea prezentată de tine. Atâta doar că el s-a mântuit prin acest discurs direct cu Dumnezeu – stă scris. Cât despre Dead sau Euronymus [ fantomele bm-ului ] nu ştiu ce să zic…

  17. Phosphoros

    Lasa ca Varg murmura prin inchisoare de zor. Va avea parte de o calatorie gratis in Valhalla 😀

  18. lanternativa

    🙂

    P.S. Se mai face ceva gratis in ziua de azi?! 😀

  19. Phosphoros

    Daca e sa ne luam dupa Lyotard, putine sanse. Eu cred, totusi, ca bataie se poate lua gratis.

  20. Permite-mi să te contrazic, dragă Phosphoros! 🙂

    Când am luat eu bătaie ultima dată, adică prin clasa a 7-a după ce ieşisem dintr-o bodeigă cu nume de Internet Cafe mi s-au luat banii, căciula şi ceasul. Deci nici măcar bătaia nu mai e pe gratis! Noroc că am recuperat bunurile pe urmă. Dar oricum, nu din iniţativa atacatorului, aşa că gratuitatea iese din discuţie. 🙂

  21. Phosphoros

    Cand am luat eu ultima bataie acasa, prin Oradea, a fost datorita faptului ca sunt roman. A fost pe gratis 😀

  22. Fraţii de la Vest? 🙂

    Genetic vorbind, îmi sunt pe mai puţin de un sfert rude. 😀

  23. Phosphoros

    Da, dragii nostri vecini. Li se pare jignitor sa spui ca esti mandru de a fi roman.

Lasă un răspuns

